Yeni yılda yeni ürünlerle pazarda yer alıyoruz

Üretiminin yüzde 90’ından fazlasını ihraç eden Sandeco, “50 yıllık koleksiyon Türkiye’de” sloganıyla iç pazarda da öne çıkmaya hazırlanıyor. Marka, 2017 yılında beş yeni ürününü hedef kitlesinin beğenisine sunacak.

    Sandeco,  kalitesi  ve  tasarım çizgisiyle dünyaya ün salmış  bir  marka.  Firma, dünya  trendlerini  takip ederek  yeni  doku,  renk ve  efektleri  ürünlerine  yansıtıyor. Yönetim  Kurulu  Başkanı  Gülperi Odabaş,  başarılarını  iş  ortaklarıyla senkronize hareket edebilme kabiliyetlerine bağlıyor.

Dünyanın  birçok  ülkesinde  ismini duyurmuş  başarılı  bir  markasınız.

Bu başarınızın hikayesini ve üretim hacminizi öğrenebilir miyiz?
Sandeco, 1965 yılından beri sektörde faaliyet gösteren bir firmadır. Üretim sürecimiz, 50 yıldan bu yana yönetim, kalite ve çevre gibi unsurlara ileri düzeyde önem verilerek oluşturulmuş bir tecrübeyle sürdürülmektedir. Üretim faaliyetimizi farklı beğeni ve beklentilerin olduğu üç kıtada değişken pazar dinamiklerinin nabzını tutarak belirliyoruz. Her ülke bizim için bir pazar olmakla birlikte, her pazar  da  bizim  için  bir  değer  teşkil ediyor.  Tüm  bu  pazarların  beklentilerine  karşılık  vermek  için  tecrübe ve  yaratıcılık  dengesini  doğru  şekilde  kullanarak  bir  konsept  oluşturuyor  ve  oluşturduğumuz  bu  konsepti müşterilerimizin  fırsata  çevirmesine destek  oluyoruz.  Sandeco,  tecrübesi  ve  modern  donanımıyla  her  türlü ihtiyaca  cevap  verebilen  bir  ARGE departmanına  sahiptir.  Teknolojik gelişmeleri,  ürünlerimizde  olduğu gibi  fabrikamızın  kalite  verimi  ve Lean çalışmalarında da kullanıyoruz. Sandeco’nun tüm işlemleri ERP sistemi ile entegre bir şekilde çalışıyor. Sandeco geleneksel bir boya üreticisinden farklı olarak müşterilerine pazarlarına uygun ürünler ve çözümler sunmaktadır. Ayrıca iş ortaklarının tedarik zincir ve stoklama maliyetlerinin iyileştirmelerine yönelik çalışmalar yapmaktadır. İş ortaklarımızla senkronize hareket edebilme kabiliyetimiz başarımızın en önemli nedenidir.

Dekoratif boyalarınız dikkat çeken çalışmalarınız arasında yer alıyor. Bu alandaki çalışmalarınızdan bahseder misiniz?
Yeniliğin sürdürülebilirlik anlamına geldiği bu dönemde, Sandeco dünya trendlerini takip ederek yeni doku, renk ve efektleri ürünlerine yansıtıyor. Dekoratif boyalar Sandeco’nun en güçlü olduğu alanlardan biri. Gelişen ve değişen teknoloji Ar-Ge ekibimiz tarafından takip ediliyor ve dekoratif ürün adaptasyonuna yönelik çalışmalar gerçekleştiriliyor. Ayrıca yaratıcı çalışmalar için, mimari öneri ve taleplere yönelik araştırmalar da yapıyoruz. Bu amaçla Sandeco markası için renk, doku, efekt tasarımı yapan bir mimari ekibimiz bulunuyor. Sandeco çalışanlarının tamamı-nın bir araya gelip fikir alışverişinde bulunduğu, yeni deneyimler edindiği bir tasarım stüdyosu var. Aslında yeni ürün fikirlerinin birçoğu bu çalışmalarda  ortaya  çıkıyor.  Sonrasında  bu fikrin yapılabilirliğini araştırmak için konu  Ar-Ge  departmanına  aktarılıyor. Burada, malzeme araştırmasının da  çok  yoğun  bir  şekilde  yapıldığı oldukça  interaktif  bir  süreçten  bahsediyoruz.  Dünyadaki  gelişmeleri takip  etmek  için  yoğun  bir  seyahat temposuna  ayak  uyduruyoruz.  İlgili fuarlarda  bulunmaya  özellikle  gayret  ediyoruz.  Dekoratif  ürünlerde çok  iddialı  olmakla  birlikte,  plastik emülsiyon  boyaları,  inşaat  boyaları ve yüksek teknoloji ürünlerinde ürün gamında  yer  alıyor.  Birçok  sektörde olduğu  gibi  bölgesel  ihtiyaçlar  fark-lı olduğundan piyasa çeşitliliği ürün çeşitliliğini beraberinde getiriyor.

Zengin bir coğrafyaya hizmet vermek, ürün portföyünüze nasıl yansıyor?
Farklı kültürler ve farklı tatlar; yemek kültürünün coğrafyalara göre değiştiği herkes tarafından bilinen bir gerçek. Dekoratif tatların da kültür ve coğrafyasının olması bizi heyecanlandırıyor. Farklı dekoratif tatlar o kültürün benliğini yansıtıyor. Farklı coğrafyalara göre oluşturduğumuz ürün gamımız sayesinde çok çeşitli dekoratif beklentilere hitap edebiliyoruz. Firmamızın çok renkli, çok dilli ve çok kültürlü bir yapısı bulunuyor. Bu sayede yeni bir ürünün hangi coğrafyada hangi performansa sahip olacağını tahmin etmek çok kolay oluyor. Farklı ülkeler, farklı beğeniler demek. Dolayısıyla pazarın talepleri yeni ürün geliştirmemiz için itici güç haline gelebiliyor. Örneğin;Avrupa’ya çok kolay satabildiğiniz bir ürünü Ortadoğu’ya satmanız mümkün olmayabiliyor. Ürünlerin kesişen yanları olmakla birlikte, her ülke için farklı pazarlama stratejisi oluşturmak ve tanıtmak gerekiyor. İşte bu noktada Sandeco olarak her ülkeye farklı bir kurgu hazırlıyoruz.

2017 yılında pazarda nasıl bir strateji izleyeceksiniz? Gündeminizde yeni yatırım, ürün ya da pazar arayışları var mı?
2017 yılı için özellikle Türkiye pazarında yapılanmaya yönelik bir çalışmamız var. Sandeco ihracatta çok etkin bir kimliğe sahip ve biz bu kimliğimizi kendi coğrafyamızda da tanınır hale getirmek istiyoruz.
“50 yıllık koleksiyon Türkiye’de” sloganıyla hazırladığımız lansman çalışmalarımızı  birçok  farklı  etkinlikle ilgili profesyonellere ulaştırmayı hedefliyoruz. Özellikle inşaat projelerinde 2017’den itibaren daha etkin olmak  istiyoruz.  Projelerdeki  karar vericiler  genellikle  mimarlar  oluyor, dolayısıyla  mimarları  varlığımızdan haberdar  ediyor  olacağız.  Sandeco, üretiminin  yüzde  90’ından  fazlasını ihraç  eden  bir  firma  ve  bu  dengeyi korumaya devam edeceğiz. 2017 itibari  ile  piyasaya  çıkaracağımız  beş yeni ürünümüz bulunuyor. Yeni ürün geliştirme bizim için aralıksız devam eden bir süreç. Belirli oranda Ar-Ge süreci tamamlanmış, test aşamasında olan ürünlerimiz de var. Bu ürünleri tamamladığımızda  doğru  zamanda  uygun  pazarlara  sunacağız.  Her şeyin  çok  hızlı  tüketildiği  bir  çağda yaşıyoruz ve bu yüzden sürekli yenilik  peşinde  olmak  rekabet  koşulları içinde kaçınılmaz oluyor. İnovasyon, Sandeco  içerisinde  her  arkadaşımız tarafından gerçekten çok iyi anlaşılmış bir kavramdır. Herkesin yenilikçi bir bakış açısı olmasını ve özgürce kendini ifade edebilmesi bizim için çok önemli. 2017 yılında yeni pazar olarak Güney Amerika’ya yoğunlaşacağız. Ayrıca yapacağımız yeni ürün lansmanları ile mevcut pazar paylarımızı arttırmayı planlıyoruz.

Boya, hem iç hem de dış mekanın en önemli tasarım malzemelerinden biri. Sizce mekan kimliğinin oluşumunda boyanın önemi nedir?
Efekt grubu iç mekânları kişiselleştirmek ve özelleştirmek adına boya alternatifi içindeki en iyi yöntemdir. Görsel konfor, eylemler ile renk arasındaki ilişkilerin doğru kurulmasına bağlıdır. Renklerin etkisiyle huzurlu bir atmosfer veya uyarıcı çalışmaya teşvik edici etkiler oluşturulabilir. Hacmi en geniş kapsamda elinde tutan renk; bütünlüğün ve kütlesel formlar arasındaki geçişlerin sağlanmasında en önemli rolü oynar. Dünyanın varoluşuyla beraber ortaya çıkan renk, hayatın her alanında istenilen algıyı yaratmak için kullanılacak ve her zaman var olacaktır. Ergonomi ve konforun vazgeçilmez tamamlayıcısı olan boya, aslında tasarımın imzasıdır. Bunu en doğru ve estetik biçimde sunmak ise Sandeco’nun tasarım ilkelerinin en başında gelir.

Türkiye, Avrupa’nın en büyük boya üreticisi ülkeleri arasında yer alıyor. Siz sektörünüzün gelişimini nasıl buluyorsunuz?
Türk boya pazarı, 2015 yılında yüzde 3yüzde 4 değerlerinde büyüdü. 2016 yılında da aynı oranda büyüme bekleniliyor. Türkiye, Avrupa’nın 5. boya üreticisidir ve dünya pazarında yaklaşık yüzde 2 civarında bir paya sahiptir. Şu an 4. üretici olarak hızlı bir şekilde ilerleme kaydediliyor. Sektörel olarak Türkiye’yi Avrupa ile kıyasladığımızda rekabet gücümüz oldukça yüksek görünüyor. Türkiye’de boya birim maliyetlerinin Avrupa’ya göre daha düşük olması Türk boya sektörü için önemli bir avantaj oluşturuyor. Tüm dünyada olduğu gibi Avrupa pazarında da bir duraklama söz konusu olduğundan yeni gelişen pazarlara odaklanmak gerekiyor.

Mirage Residence, Evora İstanbul gibi önemli projelere çözüm sunuyorsunuz. Çözüm sunduğunuz diğer projelere örnek verir misiniz?
İstanbul’da Çağlayan Bedaş İdari Binası, Via – Tema İnşaat’ın Viaport Marina ve ViaVenezia projeleri, Akfen Holding A.Ş., AkfenLoft şantiyesi, Alarko  Alsit  Şazi  Bey  Villaları,  Anı Tur  A.Ş.,  Arman  Ulusoy  Mimar’ın Kalyon Otelcilik ve Turizm Paz. A.Ş. projesi, Atilla Tacir Beykoz Konakları Villası, AXA Oyak Hayat Sigorta A.Ş., Bahçeşehir Üniversitesi İnş. ve Mim. A.Ş.,  ChanGa  Restoran-Bar  Taksim, Marmara  Üniversitesi  Güzel  Sanatlar  Akademisi,  Miamenza  Restoran, ModYapım’ın  Sezen  Aksu  Köşkü, İstanbul  Rotary  Kulübü,  Polo  Garge Mağazası,  Sarar  Büyük  Mağazacılık Tic.,  Süzer  Koru  Villaları,  Vetrina  İç ve  Dış  Tic.  Ltd.  Şti.  ve  Vetrina  Mağazası İstinye Park Alışveriş Merkezi projeleri.  İzmir’de  Saya  Grup  –  Folkart işbirliği Folkart Time ve FolkartTowers projeleri; Muğla’da Ofton İnşaat’ın Elysıium Miramar Bodrum ve Elysıum Premium projeleri.

TOP