Yeni Yılda Yeni Ürünlerle Pazarda Yer Alıyoruz

Yeni Yılda Yeni Ürünlerle Pazarda Yer Alıyoruz

Üretiminin yüzde 90’ından fazlasını ihraç eden San Deco, “50 yıllık koleksiyon Türkiye’de” sloganıyla iç pazarda da öne çıkmaya hazırlanıyor. Marka, 2017 yılında beş yeni ürününü hedef kitlesinin beğenisine sunacak.

San Deco, kalitesi ve tasarım çizgisiyle dünyaya ün salmış bir marka. Firma, dünya trendlerini takip ederek yeni doku, renk ve efektleri ürünlerine yansıtıyor. Yönetim Kurulu Başkanı Gülperi Odabaş, başarılarını iş ortaklarıyla senkronize hareket edebilme kabiliyetlerine bağlıyor.

Dünyanın birçok ülkesinde ismini duyurmuş başarılı bir markasınız. Başarınızın hikayesini ve üretim hacminizi öğrenebilir miyiz?

San Deco, 1965 yılından beri sektörde faaliyet gösteren bir firmadır. Üretim sürecimiz, 50 yıldan bu yana yönetim, kalite ve çevre gibi unsurlara ileri düzeyde önem verilerek oluşturulmuş bir tecrübeyle sürdürülmektedir. Üretim faaliyetimizi farklı beğeni ve beklentilerin olduğu üç kıtada değişken pazar dinamiklerinin nabzını tutarak belirliyoruz. Her ülke bizim için bir pazar olmakla birlikte, her pazar da bizim için bir değer teşkil ediyor. Tüm bu pazarların beklentilerine karşılık vermek için tecrübe ve yaratıcılık dengesini doğru şekilde kullanarak bir konsept oluşturuyor ve oluşturduğumuz bu konsepti müşterilerimizin fırsata çevirmesine destek oluyoruz.

San Deco, tecrübesi ve modern donanımıyla her türlü ihtiyaca cevap verebilen bir ARGE departmanına sahiptir. Teknolojik gelişmeleri, ürünlerimizde olduğu gibi fabrikamızın kalite verimi ve Lean çalışmalarında da kullanıyoruz. San Deco’nun tüm işlemleri ERP sistemi ile entegre bir şekilde çalışıyor. San Deco geleneksel bir boya üreticisinden farklı olarak müşterilerine pazarlarına uygun ürünler ve çözümler sunmaktadır. Ayrıca iş ortaklarının tedarik zincir ve stoklama maliyetlerinin iyileştirmelerine yönelik çalışmalar yapmaktadır. İş ortaklarımızla senkronize hareket edebilme kabiliyetimiz başarımızın en önemli nedenidir.

Dekoratif boyalarınız dikkat çeken çalışmalarınız arasında yer alıyor. Bu alandaki çalışmalarınızdan bahseder misiniz?

Yeniliğin sürdürülebilirlik anlamına geldiği bu dönemde, San Deco dünya trendlerini takip ederek yeni doku, renk ve efektleri ürünlerine yansıtıyor. Dekoratif boyalar San Deco’nun en güçlü olduğu alanlardan biri. Gelişen ve değişen teknoloji Ar-Ge ekibimiz tarafından takip ediliyor ve dekoratif ürün adaptasyonuna yönelik çalışmalar gerçekleştiriliyor. Ayrıca yaratıcı çalışmalar için, mimari öneri ve taleplere yönelik araştırmalar da yapıyoruz. Bu amaçla San Deco markası için renk, doku, efekt tasarımı yapan bir mimari ekibimiz bulunuyor. San Deco çalışanlarının tamamının bir araya gelip fikir alışverişinde bulunduğu, yeni deneyimler edindiği bir tasarım stüdyosu var.

Aslında yeni ürün fikirlerinin birçoğu bu çalışmalarda ortaya çıkıyor. Sonrasında bu fikrin yapılabilirliğini araştırmak için konu Ar-Ge departmanına aktarılıyor. Burada, malzeme araştırmasının da çok yoğun bir şekilde yapıldığı oldukça interaktif bir süreçten bahsediyoruz. Dünyadaki gelişmeleri takip etmek için yoğun bir seyahat temposuna ayak uyduruyoruz. İlgili fuarlarda bulunmaya özellikle gayret ediyoruz. Dekoratif ürünlerde çok iddialı olmakla birlikte, plastik emülsiyon boyaları, inşaat boyaları ve yüksek teknoloji ürünlerinde ürün gamında yer alıyor. Birçok sektörde olduğu gibi bölgesel ihtiyaçlar farklı olduğundan piyasa çeşitliliği ürün çeşitliliğini beraberinde getiriyor.

Zengin bir coğrafyaya hizmet vermek, ürün portföyünüze nasıl yansıyor?

Farklı kültürler ve farklı tatlar; yemek kültürünün coğrafyalara göre değiştiği herkes tarafından bilinen bir gerçek. Dekoratif tatların da kültür ve coğrafyasının olması bizi heyecanlandırıyor. Farklı dekoratif tatlar o kültürün benliğini yansıtıyor. Farklı coğrafyalara göre oluşturduğumuz ürün gamımız sayesinde çok çeşitli dekoratif beklentilere hitap edebiliyoruz. Firmamızın çok renkli, çok dilli ve çok kültürlü bir yapısı bulunuyor. Bu sayede yeni bir ürünün hangi coğrafyada hangi performansa sahip olacağını tahmin etmek çok kolay oluyor. Farklı ülkeler, farklı beğeniler demek. Dolayısıyla pazarın talepleri yeni ürün geliştirmemiz için itici güç haline gelebiliyor. Örneğin; Avrupa’ya çok kolay satabildiğiniz bir ürünü Ortadoğu’ya satmanız mümkün olmayabiliyor. Ürünlerin kesişen yanları olmakla birlikte, her ülke için farklı pazarlama stratejisi oluşturmak ve tanıtmak gerekiyor. İşte bu noktada San Deco olarak her ülkeye farklı bir kurgu hazırlıyoruz.

2017 yılında pazarda nasıl bir strateji izleyeceksiniz? Gündeminizde yeni yatırım, ürün ya da pazar arayışları var mı?

2017 yılı için özellikle Türkiye pazarında yapılanmaya yönelik bir çalışmamız var. San Deco ihracatta çok etkin bir kimliğe sahip ve biz bu kimliğimizi kendi coğrafyamızda da tanınır hale getirmek istiyoruz. “50 yıllık koleksiyon Türkiye’de” sloganıyla hazırladığımız lansman çalışmalarımızı birçok farklı etkinlikle ilgili profesyonellere ulaştırmayı hedefliyoruz. Özellikle inşaat projelerinde 2017’den itibaren daha etkin olmak istiyoruz. Projelerdeki karar vericiler genellikle mimarlar oluyor, dolayısıyla mimarları varlığımızdan haberdar ediyor olacağız. San Deco, üretiminin yüzde 90’ından fazlasını ihraç eden bir firma ve bu dengeyi korumaya devam edeceğiz. 2017 itibari ile piyasaya çıkaracağımız beş yeni ürünümüz bulunuyor.

Yeni ürün geliştirme bizim için aralıksız devam eden bir süreç. Belirli oranda Ar-Ge süreci tamamlanmış, test aşamasında olan ürünlerimiz de var. Bu ürünleri tamamladığımızda doğru zamanda uygun pazarlara sunacağız. Her şeyin çok hızlı tüketildiği bir çağda yaşıyoruz ve bu yüzden sürekli yenilik peşinde olmak rekabet koşulları içinde kaçınılmaz oluyor. İnovasyon, San Deco içerisinde her arkadaşımız tarafından gerçekten çok iyi anlaşılmış bir kavramdır. Herkesin yenilikçi bir bakış açısı olmasını ve özgürce kendini ifade edebilmesi bizim için çok önemli. 2017 yılında yeni pazar olarak Güney Amerika’ya yoğunlaşacağız. Ayrıca yapacağımız yeni ürün lansmanları ile mevcut pazar paylarımızı arttırmayı planlıyoruz.

Boya, hem iç hem de dış mekanın en önemli tasarım malzemelerinden biri. Sizce mekan kimliğinin oluşumunda boyanın önemi nedir?

Efekt grubu iç mekânları kişiselleştirmek ve özelleştirmek adına boya alternatifi içindeki en iyi yöntemdir. Görsel konfor, eylemler ile renk arasındaki ilişkilerin doğru kurulmasına bağlıdır. Renklerin etkisiyle huzurlu bir atmosfer veya uyarıcı çalışmaya teşvik edici etkiler oluşturulabilir. Hacmi en geniş kapsamda elinde tutan renk; bütünlüğün ve kütlesel formlar arasındaki geçişlerin sağlanmasında en önemli rolü oynar. Dünyanın varoluşuyla beraber ortaya çıkan renk, hayatın her alanında istenilen algıyı yaratmak için kullanılacak ve her zaman var olacaktır. Ergonomi ve konforun vazgeçilmez tamamlayıcısı olan boya, aslında tasarımın imzasıdır. Bunu en doğru ve estetik biçimde sunmak ise San Deco’nun tasarım ilkelerinin en başında gelir.

Türkiye, Avrupa’nın en büyük boya üreticisi ülkeleri arasında yer alıyor. Siz sektörünüzün gelişimini nasıl buluyorsunuz?

Türk boya pazarı, 2015 yılında %3-%4 değerlerinde büyüdü. 2016 yılında da aynı oranda büyüme bekleniliyor. Türkiye, Avrupa’nın 5. boya üreticisidir ve dünya pazarında yaklaşık %2 civarında bir paya sahiptir. Şu an 4. üretici olarak hızlı bir şekilde ilerleme kaydediliyor. Sektörel olarak Türkiye’yi Avrupa ile kıyasladığımızda rekabet gücümüz oldukça yüksek görünüyor. Türkiye’de boya birim maliyetlerinin Avrupa’ya göre daha düşük olması Türk boya sektörü için önemli bir avantaj oluşturuyor. Tüm dünyada olduğu gibi Avrupa pazarında da bir duraklama söz konusu olduğundan yeni gelişen pazarlara odaklanmak gerekiyor.

Mirage Residence, Evora İstanbul gibi önemli projelere çözüm sunuyorsunuz. Çözüm sunduğunuz diğer projelere örnek verir misiniz?

İstanbul’da Çağlayan Bedaş İdari Binası, Via – Tema İnşaat’ın Viaport Marina ve ViaVenezia projeleri, Akfen Holding A.Ş., Akfen Loft şantiyesi, Alarko Alsit Şazi Bey Villaları, Anı Tur A.Ş., Arman Ulusoy Mimar’ın Kalyon Otelcilik ve Turizm Paz. A.Ş. projesi, Atilla Tacir Beykoz Konakları Villası, AXA Oyak Hayat Sigorta A.Ş., Bahçeşehir Üniversitesi İnş. ve Mim. A.Ş., ChanGa Restoran-Bar Taksim, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Akademisi, Miamenza Restoran, ModYapım’ın Sezen Aksu Köşkü, İstanbul Rotary Kulübü, Polo Garge Mağazası, Sarar Büyük Mağazacılık Tic., Süzer Koru Villaları, Vetrina İç ve Dış Tic. Ltd. Şti. ve Vetrina Mağazası İstinye Park Alışveriş Merkezi projeleri. İzmir’de Saya Grup – Folkart işbirliği Folkart Time ve FolkartTowers projeleri; Muğla’da Ofton İnşaat’ın Elysium Miramar Bodrum ve Elysıum Premium projeleri.